6 Mart 2010 Cumartesi

Morbider Röportajı




Öncelikle röportaj için teşekkürler. Morbider’da gelişmeler neler, nasıl gidiyor?

Size de teşekkürler. Ben iyiyim, yaşam şartları, bir aşağı bir yukarı bilirsin. Morbider, Dybbuck records tarafından diğer iki grup ile beraber sürülecek split albümde yeni materyalin yarı yolunda henüz.

Kayıdınızı nerede gerçekleştirdiniz ?

Studio 13 diye bir yerde. Aslında, tam bir stüdyo değil. Kayıt yaptığımız ve enstrumanlarımın bulunduğu bir oda. Üretim de benim sorumluluğumda, , ümit ediyorum ki değecek.

Kapak tasarımınız çok iyi. İşin altında kimin parmağı var ?

Ön kapak eski karikatürlerden bir resim olmalı. Geriye kalan CD’nin tasarımı ise Eduardo M. Adlı artistin işidir. Grafik söz konusuysa, DB records’daki çocuklara takdirimi sunarım, iyi iş çıkarıyorlar.

Hangi gruplardan ilham alıyorsunuz ?

Duyabildiğiniz gibi İsveç’den en çok Old School Death Metali. Entombed, Dismember, Grave, Edge of Sanity gibi gruplar. Ve tabiî ki death metal sahnesinden kallavi biçimde bir etki var ve Death, Slayer, Obituary, Gorefest gibi gruplar…

“When Darkness Returns” nasıl tepkiler topladı ? Haribokolikler olarak bayıldık.

Teşekkürler. Şimdiye değin geribildirimler ve tepkiler oldukça pozitif. Bence bir kanıda bulunmak için çok erken.

Boş zamanlarınızı nasıl değerlendiriyorsunuz ?

Bilirsin, oldukça meşgul çalışıyorum ve dahası okula gitmekteyim. Mümkün olduğunca yeni müzikler dinlemeye gayret ediyorum, kendi müziğimi icra ediyorum ve zaman zaman iyi bir film izlemeye zaman buluyorum.. Bunlardan ibaret.

Morbider’ın ilk zamanlarına dönelim. Her şey nasıl başladı ?

Ben ve bir arkadaşım enstrumanları çalmaya ve benzeyen müzik yaratmaya çalışıyorduk bir şekil. Morbider’a gelince, ilk demomuzu 1992 yılında kaydettik ve her şey böylece başlamış oldu.


1992’de kuruldunuz değil mi ? Zira ilk albümünüzü 2009’da yayınladınız. Neden ötürü ?

Esasında Morbider oluşumunun çoğunda tek kişilik bir projeydi, canım bir şey kaydetmek istedi, ve yaptım da, fakat az çok kişisel kullanım içindi. Durum 2007 gibi kayıt cihazı aldığımda iş değişti ve arkadaşlarımla albümde duyabileceğiniz 2 demoyu yaptık.

Favori gruplarınız kimler ?

Kesinlikle Dismember, Entombed, Grave vs.

Yeni “death-core” grupları hakkında düşünceleriniz ne yönde ?


Enstrümantel tarafından bakarsak mükemmeller, samimi olmak gerekirse hiç o türde yokum.

O zaman yeni stil deneysel / neo klasik teknik gibi death metal gruplarının canlı performanslarına ne dersin ?

İnan şuan hiç birini düşünemiyorum ve uzun zamandır konserde bulunmadım.. üzgünüm.
Grave, Dismember gibi old school death metal gruplarına bayılırız.

favorileriniz kimler ?

Aynen, Dismember kanundur ! Son gruplardan Interment (Dismember’la aynı senede kuruldu bu grup), Facebreaker veya Demonical.




Herangi bir Türk grubu biliyor musunuz ?


Ominous grief, Cenotaph, Hecatomb, Moribund Oblivion...Lakin Türk metal sahnesinde alakalı değilim.

Türkiye’de bir organizasyon olsa gelip çalar mıydınız ?

Morbider hiç canlı çalmadı ve şuan gene tek kişilik proje, cevabım muhtemelen hayır olurdu.

Dissection cover’ı kimin fikriydi ?

Eski İsveç gruplarından cover yapmak istedim sadece ve Dissection’ı severim..olay bu.

Sikiş kadar hızlı kısım

Haribo: Altınayılar

Old school death metal: Kanun

Gore: Korku filmleri

Zombiler: Mezarlık

Mezarlık: Zombiler

Son olarak türk fanlara bir şey demek istiyor musunuz ?


Desteğiniz için sağolun ve gaddar kalın ! Hoşçakalın

Çeviri:Boba

Haribo extreme culture aittir.
Related Posts with Thumbnails